Un GUIÓ IL·LUSTRAT o STORYBOARD és la representació il·lustrada d’una pel·lícula abans de la seva realització. És un document tècnic format un conjunt de vinyetes o d’il·lustracions mostrades en seqüència amb l’objectiu de servir de guia per entendre una història, previsualitzar una animació o seguir l’estructura d’una pel·lícula en la reproducció, acompanyades generalment del text dels diàlegs o de la veu en off i d’altres anotacions tècniques relatives als efectes sonors o visuals.
S’hi descriu el conjunt dels paràmetres cinematogràfics (enquadraments, moviments de càmera i de personatges, enllaços, etcètera.) Un storyboard és essencialment una sèrie gran de vinyetes d’una pel·lícula o d’alguna secció d’una pel·lícula produïda per endavant per ajudar als directors i els cineastes a visualitzar les escenes i trobar problemes potencials abans que aquests tinguin lloc.
També podem trobar storyboards en color o en blanc i negre, plens de detalls o simplement traços que esbossen una idea de figures. És comuna la utilització del storyboard en animacions ja sigui tradicionals o per ordinadors.
El procés de storyboarding, en la forma que es coneix avui, va ser desenvolupat a l’estudi de Walt Disney a principis dels anys 1930, després de diversos anys de processos similars que van ser emprats a Disney i altres estudis d'animació. El Storyboarding es va fer popular en la producció de pel·lícules d’acció a començaments dels anys 1940.
En la creació d’una pel·lícula amb qualsevol grau de fidelitat a una guió, un storyboard proporciona una disposició visual dels esdeveniments tal com han de ser vistos per l’objectiu de la càmera. En el procés de storyboarding, els detalls més tècnics d’una pel·lícula poden ser descrits de manera eficient en el quadre (la imatge), o amb anotacions al peu. L’elaboració d’un storyboard està en funció directament proporcional amb l’ús: en publicitat sovint és fa servir més perquè el director i el productor aportin el seu talent i enriqueixin la filmació, mentre que en el cinema és molt més tècnic i elaborat perquè serveixi de guia a cada membre de l’equip de treball.
És molt pràctic ja que millora la circulació de les informacions entre els equips de rodatge, i constitueix una eina de referència en la producció del film. Els storyboards inclouen instruccions o apunts necessaris que serviran a l’equip de treball perquè aquest es desenvolupi dins d’un pla preestablert. Gràcies a aquest element, el director pot desglossar i segmentar la seva filmació sense seguir estrictament l’ordre lògic de la trama.
L'STORYBOARD REALITZAT PEL NOSTRE REPORTATGE ÉS EL SEGÜENT:
(Clic a l'imatge => S'obre a nova finestre. Torneu a fer Clic => S'amplia)
Ens ha anat bé per l’organització del vídeo, tant a l’hora de gravar com a l’hora de muntar-lo i afegir la música. A més a més, hem separat l’storyboard amb tres apartats: els tipus de plans, l’inclinació i els efectes. (Surten escrits al llarg de les vinyetes).
Aquest treball, juntament amb el REPORTATGE SOBRE L’ÚS DE LES TIC ha estat realitzat amb la Laura Golobardes i Mireia Gràcia.
Està motl ben elaborat aquest storyboard, és molt aclaridor. Bona feina!
ResponEliminaENHORABONA Per l'storyboard, està realment molt bé! I veient el vídeo es pot observar com el muntatge d'aquest ha estat molt ben organitzat! Un cop més felicitats per aquesta entrada! :D
ResponElimina