ANÀLISI D’UNA APLICACIÓ DE LA WEB 2.0: EL FLICKR
Els membres que hem fet aquest anàlisi som la Laura Golobardes, la Mireia Gràcia i la Judit Marro. I hem fet servir aquesta pàgina web: http://www.flickr.com/
Motiu pel qual s’escull l’aplicació
Creiem que aquesta aplicació pot ser útil per poder compartir amb els nens les fotos de les activitats, excursions, colònies, etc. i així, a més a més de tenir un record i mostrar el què han fet als pares i als propis alumnes, es pot treballar el coneixement de les activitats realitzades.
També dir que és una aplicació bastant general i que no tecnifica gaire l’aprenentatge; ja que creiem que les TIC són importants en l’educació però els nens i nenes per ells mateixos ja pareixen de temps dedicat a la tecnologia i tampoc cal fer-ne un abús. A més, els nens han de desenvolupar moltes altres capacitats, ja sigui l’escriptura, el moviment i totes les habilitats relacionades amb la manipulació, trobar solucions pràctiques a qualsevol cas ja sigui educatiu, cultural, del dia a dia...
(Un cas relacionat amb aquest va ser el dels cotxes que antigament la gent coneixia peces, el motor, cuidava del seu funcionament, canviava l’oli, etc... i actualment, la gent no sap res d’això perquè ho fa l’especialista i és tot més electrònic)
Què volem dir amb això? Doncs que si hi ha un ús extens o un abús de les tecnologies, i no només en educació, els nens i nenes aniran perdent facultats i cada vegada s’hauran d’esforçar i conèixer menys per fer front a les coses del dia a dia.
Justificació de per què es considera 2.0
El flickr és una web considerada 2.0 ja que permet la interoperabilitat, la capacitat de compartir altre informació amb altres persones (en aquest cas imatges). En el fons, doncs, és una web en què hi poden accedir molts usuaris i treballar-hi conjuntament des de diferents ordinadors.
Flickr considerem que ho és, ja que dins d’un mateix fitxer hi poden penjar fotos diferents persones (sempre que hi estiguin registrades), i també mirar-les i poder descarregar-les.
Descripció funcionalitats més rellevants
Un cop creada el compte de Flickr, una de les aplicacions que pots fer és Personalitzar el teu perfil. D’altre banda, l’objectiu principal de la pàgina web és penjar fotos i compartir-les amb altres persones.
Això es fa amb l’aplicació de Carregar fotos, i dins d’aquesta pots crear àlbums, etiquetar-hi persones, deixar comentaris, afegir-hi títols, descripcions, etiquetar, etc. Totes aquestes funcions alhora de carregar les fotos, tant es poden fer amb imatges o amb vídeos (aquests vídeos no poden superar els 90 segons de duració i els 150 MB). Dins la mateixa web es poden observar tot tipus de mapes des de diferents punts de vista i també canviant el seu angle (topogràfics, de carreteres, híbrids...). Tots aquests mapes també es poden afegir als teus àlbums. Una de les altres aplicacions interessants és la de “Getty Images” en què pots comprar i vendre fotos; d’aquesta manera, en funció de l’experiència de cada persona es poden comercialitzar les seves imatges convidant els fotògrafs a unir-se. Una aplicació semblant és la de “The Commons” en què pots contribuir en la descripció de les col·leccions de fotografies públiques del món. Una altra aplicació és el “Flickr Blog” en què cada usuari pot penjar les seves fotos.
I l’última funció, la qual fa possible estar intercomunicat amb altres persones, és l’aplicació de Buscar els teus amics al Flickr.
Possibilitats i limitacions d’ús en l’àmbit educatiu (especificar en quins àmbits)
El nostre àmbit educatiu és Educació Primària.
Aquesta aplicació és interessant en aquest àmbit ja que permetria a les escoles, com hem dit abans, poder penjar diferents fotos i vídeos d’activitats escolars, excursions, etc. A més, possibilitar l’accés dels pares i els fills de veure les fotos o vídeos.
Per contra, potser els nens els costaria fer servir l’aplicació ja que amb l’edat que tenen (si són de primer o segon cicle) els costaria fer servir totes les aplicacions. Però amb l’ajuda dels professors i els pares podrien aprendre a fer-ho.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada